“Ne tarafa gidersen git, rüzgara karşı ve yokuştur” Murphy Kanunları

Hayatımı yönlendiren felsefe; Murphy Kanunları. Durum özetle şu: ters gitme ihtimali var olan herhangi bir şey mutlaka ters gidecektir kasmaya gerek yok yani. Haddinden fazla pessimist bir felsefe gibi görünse de ve bazı düşünürler tarafından çoktan çürütüldüğü iddaa edilse de söz konusu kanunlar beni hayatın bir çok yönünden yakalıyor. Bilemiyorum belki bende ?öğrenilmiş çaresizlik? sendromu yaşıyorumdur fakat kanunları (ve çoğaltmalarını) okudukça garip bir haz duyuyorum (mazoşistlerinkiyle aynı sanırım). Sizler ve kendim için bir kaç Murphy Kanununu derledim, eğer merak edip ?kimki bu Murphy?? derseniz cevabı şurada.

Bazı Murphy Kanunları:
Yere düşen her şey ulaşılması en zor köşeye yuvarlanır.

Ne zaman arabanı yıkasan yağmur yağar, yağmur yağacağı için arabanı yıkamadığında yağmur yağmaz.

Reçelli ekmek ne zaman yere düşse reçelli kısmı hep yere gelir.

Özür dilemek, izin almaktan daha kolaydır.

Uyuyan bir bebek, anne babası uykuya dalınca uyanır.

Bir şey tamir ederken elin tamamen yağlandığında burnun kaşınır.

Sinemada sıranın ortasında oturanlar salona en son girerler.

Yanlış numara çevirdiğinde çevrilen numara kesinlikle meşgul değildir.

İnsanların seni seyretme olasılığı düştüğün komik durum ile doğru orantılıdır.

Gırgır geçmeye başladığın anda patron kapıda görünür.

Sıkışık trafikte şerit değiştirdiğinde, terk ettiğin şerit daha hızlı akmaya başlar.

Duşa girip ıslandığında telefon çalar.

Birileri ile karşılaşma ihtimalin, görünmek istemediğin zaman en üst düzeydedir.

Bir makinenin çalışmadığını ispat etmen gerektiğinde kesin çalışır.

Herhangi bir şeyi beğendiğinizde derhal üretimden kaldırılır.

Birşeye ulaşmak istediğinizde ve ulaşamayıp umudunuzu kestiğiniz anda, bir yerden bir şekilde size gelir.

İşler yolunda gittiği zaman mutlaka bir terslik vardır.

Aradığınız şeyi baktığınız en son yerde bulursunuz.

Ne zaman sınavlara çalışacak olsanız uykunuz gelir, sınavdan sonra uykunuz açılır.

Dakikalarca beklediğin otobüs sen tam sigara yaktığında gelecektir.

Sigara dumanı herzaman sigara içmeyen kişiye doğru gelir.

İlk denemede başarılı olamazsan, denediğini gösteren bütün kanıtları yok et.

Başarı daima yanlızken gelir, başarısızlık herkesin içinde.

Bir kişinin fikirlerini çalmaya “alıntı”, birçok kişinin fikirlerini çalmaya “araştırma” derler.

Sen bir yanlış yapana kadar kimse seni dinlemiyordur.

Siz birini işe aldıktan tam bir gün sonra ideal aday iş için başvurur.

Yere düşürdüğünüz pazar çantası, daima içinde yumurta olan çantadır.

Asla paranızın yeteceği şeyi istemezsiniz.

Bir tarafınız ne kadar çok kaşınıyorsa elinizin ulaşacağı yerden o kadar uzaktadır.

Ne tarafa gidersen git, rüzgara karşı ve yokuştur.

Hukuk hükmettikçe, kimsenin hayatı, özgürlüğü veya malı-mülkü güvenlikte değildir.

Gizli kusur asla gizli kalmaz.

Hostes kahve servisini yapar yapmaz, uçak hava boşluğuna düşer.

Her harekete karşı eşit ve zıt yönlü bir eleştiri bulunur.

Düşünmekten bıkılınca varılan yere sonuç derler.

Sınava girmeden önce notlarına bakarsan en önemli yerlerin en okunaksız yerler olduğunu görürsün.

En acemi balıkçı daima en büyük balığı yakalar.

İhtiyaç duyduğun ürün asla satışta değildir.

Telefon sen daima dış kapının önünde anahtarlarla boğuşurken çalar.

Aşk mektupları, iş anlaşmaları ve para alacağınız 3 hafta sonra gelirken, gereksiz mektuplar postaya verildiği gün gelir

Eğer işlerin ters gittiğinde çok şey kaybedeceksen, onlara çok dikkatli bak.

Şans eseri kaybececek hiç bir şeyin yoksa rahatla.

Her şeyini şans eseri kazanmışsan, yine rahatla

Gülümse.. yarın daha kötü olacaktır.

Eğer kendini iyi hissediyorsan, üzülme bunu da atlatırsın.

Eğer bir şeyi, hiç kimsenin yanlış anlayamayacağı kadar açık anlatıyorsan, birileri mutlaka yanlış anlayacaktır.

Herkesin uygun bulacağından emin olduğun bir iş yapıyorsan, birileri mutlaka bundan hoşlanmayacaktır.

Ne zaman işler iyi gidiyor gözükse, mutlaka bir şeyleri gözden kaçırıyorsunuzdur.

Eğer ters gitmesi olası birkaç şey varsa, bunlardan en büyük zararı verecek olan ters gider.

Bir alet düştüğünde, en zor uzanılabilecek köşeye düşer.

Bir arıza, parça son bir kez daha gözden geçirilmedikçe ortaya çıkmaz.

İnşaatçılar bilgisayar programcılarının program yazdıkları gibi inşaat yapsalardı çıkıp gelecek ilk ağaçkakan bütün uygarlığı yerle bir ederdi.

Uzman, gittikçe daha az konuda gittikçe daha çok şey bilen, en sonunda da hiçbir şey konusunda kesinlikle hiçbir şey bilmeyen biri haline gelen kişidir.

Birine galaksimizde 100 milyar yıldız olduğunu söyleyin, size hemen inanır. Ona bir bankın boyasının daha kurumadığını söyleyin, mutlaka emin olmak için dokunur.

Bütün büyük buluşlar yanlışlıkla yapılmıştır.

Hiçbir şey programın dışına çıkmadan ya da bütçeyi aşmadan bitirilemez.

Hata yapmak insana özgürdür, ama herşeyi tam anlamıyla altüst etmek için bir bilgisayar gerekir.

İşin uzmanını seçmek istiyorsan o iş için en uzun süreyi ve en çok parayı isteyeni bulun.

Yalın kuramlar en karmaşık biçimde dile getirilir.

Teknik yeterlik derecesi yönetim düzeyi ile ters orantılıdır.

Facebook Yorumları

9 Yorum

  1. şeyda

    hımmm evet bunlar doğru gerçekten benimde başıma geldi.ama bi de şöyle düşünelim birilerine “bu tarafa sakın bakmayın “dediğinde herkes bakar mesela. oysa hiç bi şey demesen belki de kimsenin ilgilendiği bile yoktur. bu aslında hayatımızdaki olumsuzlukların hep dikkatimizi çekmesinden kaynaklanmaktadır diyebilir miyiz. çünkü olumlu olanlara zaten olması gerekenlerdir ve hiç bir kıymetleri yoktur. ama işlr ters gidince hemen feryadı basarız , olmamalıdır bizim istediğimiz şekilde olmalıdır. acaba olduklarında kıymetini bilelim diye böyle bir düzen olabilr mi?bu arada ,özellikle fikirler için atatürk bile farketmiş ve demiş ki “ne zaman iyi bir şeyler düşünseniz onu yok etmek isteyecek kara bir düşünce ortaya çıkacaktır.” bu insan doğasının bir sonucudur. bizler nedense olumsuzlukları kendimize çekmede ustayızdır. nasrettin hocanın bir fıkrası geldi aklıma :hocaya sorarlar “hocam bu inasnalar neden hep farklı taraflara gidiyorlar?” hoca”herkes aynı yöne gitse dünya tepeteklek olurdu” diye cevaplamış. belkide farklı düşünmek (kötü de olsa )iyinin kıymatini ve ya iyiynin de iyisi olabileceğini göstremek içindir. bir de “hiç bir şey göründüğü gibi değildir” sözü “iyi hissediyorsan üzülme çabuk geçer” sözünü desteklemektedir. aslında bizler hep bir şeyleri çoook isterken kaybetme korkularımız devreye geçirerek belki de olabilecek pek çok şeyi olunmaz mı kılıyoruz. sonuçta bize olunmaz görünenler pek çok insanın hiç de zorlanmadan elde attikleridir. “hayatta hiç bir şeyi çok istemeyeceksin”(dünyanın en büyük incisi) işte hedefe çok odaklanırsan hedefe giden yolu şaşırırsın. biraz fazla uzun ve karışık anlattım ama kusura bakma acelem var .okudum şimdi sıcaı sıcaına yasmak da istedim napiim 😀 öbürüne de sonra bakçem 😉

  2. Caner
    Yazar

    şeyda hocam sana artık burda özel bir köşe açmayı düşünüyorum döktürdükçe döktürüyorsun walla 😀 Eline diline sağlık güzel anlatmışsın ama daha önce de belirttiğim gibi huyum kurusun inadım inat bazı konularda 😉

    ferhat Murphy kanunlarının kendisi zaten pessimizm üzerine kurulu ya olay bu “herşey ters gidecek, bi gün hepimiz ölecez…” vesselam 😀

  3. şeyda

    biliyorsun caner ahirete inanmak imanın şartlarından biri ve ölüm bir son değil gerçek hayatın başlangıcı olacak aslında biz bir yalanı yaşıyoruz değil mi? ve kendi yalanımıza kendimiz inanmışız .doğum ve ölüm arasındaki o kısa dönem bize yaşam olarak sunulmuş ve biz bu yaşam mücadelesinde sürekli imtihan halindeyiz. ne varlığa sevinelim ne yokluğa yerinelim çünkü hiç biri bizim değil ve olmayacak da asla . bize düşen görev bu imtihan dünyasında doğru yaşamak ,doğru yoldan gitmek . bizden sonrakilere de yaşanılası bir dünya bırakmak. hırslar , doyumsuzluklar ,sapkınlıklar müslüman kula yaramaz . (gerçi bunları biliyorsun belki ama işte işin tasavvufi boyutunu da hatırlatmak da fayda var die düşünüyorum) aslında sana bi öneri “sohbetler” adı altında bir köşe aç orada bol bol fikir alışverişi yapalım 🙂

  4. şeyda

    bu arada aslında bazı atasözleri destekliyor bunları “istemediğin ot dibinde bitermiş” . bir ışık gördüğümüzde hemen umutlanmaya başlarız aslında işin aslı belki de hiç öyle değildir. “hiç bi şey göründüğü gibi değildir” , “hiç bir şeyi gerçekten çok istemeyeceksin” sözlerini tekrar ediyorum. çünkü bunlar benim hayatımın düsturlarıdır.hiç bir şeyden ümit etmezsen hayal kırıklığına da uğramazsın o zaman. olabileceklerin en kötüsünü düşünmek de biraz karamsar bir yaklaşımda olsa her şeye hazırlıklı olmak ve sonunda şoke olmamak için en iyi yol değil mi? heralde “sen önünü kış tut bırak yaz gelecekse zaten gelir ” diyerek tedbiri elden bırakmadan,fazla bir şey beklemeden,her an her şeyin olabileceğini düşünerek yolumuza gitmekten başka çare yok aslında . aslında caner sen de karamsar değilsin işte bunları farketmişsin 🙂

  5. Rananur

    ewt bu böylee atatürkün de dedği gbi “ne zaman iyi bir şeyler düşünseniz onu yok etmek isteyecek kara bir düşünce ortaya çıkacaktır.? ve çıkıyo daa hytın en acımasız gerçeklerinden –güzel sözler buldum sitede caner abiicim ellerine sağlıkk başından kalkamıyorumm EGONOMİK’n merak etme bütün arkadaşlarıma yayıyorum siteyi teyzem saolsun hatice dönmez ondan öğrendiğim gbi siteyi bırakmaz oldum kaç kere okumama rağmen hergün girip bi daha okuyorum sözleri belki bugün daha bi anlam katar hayatıma diye çok saoll allah seni başımızdan eksik etmesin inş. :D:D

  6. Caner
    Yazar

    Aman Rananurcum şeref verdin, utandırdın beni 🙂 Ne diyeyim teveccühlerinize layık olmaya çalışıyorum hehe, sağolasın eksik olmayasın güzelim.

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir