Manuel keylogger (kimlik kopyalayıcı), çüş artık.

manuel-keylogger
Internette dolaşırken tesadüfen rastladığım bu resim ve beraberindeki çat pat anladığım ecnebice açıklamalar donanım konusunda hiç bir şey bilmediğimi tekrar düşünmeme sebep oldu… Bu ne len? Yani herhangi bir internet cafede veya halka açık başka bir bilgisayar kullanım alanında elin oğlu çıkıp bilgisayar ile ps2 klavye girişi arasına böyle bir zımbırtı takarak bastığımız her tuşu kopyalayabiliyor mu? Görevimiz tehlike mi lan? 

İstirham ediyorum; bu mevzulara yatkın biri çıkıp konuyla ilgili biz cahil bilgisayar kullanıcılarını kısmen de olsa aydınlatabilirse kendilerine müteşekkir kalacam, aksi halde “hiç bi dış mekanda bilgisayar kullanmamak gerek” gibi bir paranoyayı son raddesine kadar yaşayacam.

Facebook Yorumları

7 Yorum

  1. Caner
    Yazar

    @gevv bilen biri olarak bizi aydınlattın, çok teşekkürler fakat niyeyse bu durum hiç hoşuma gitmedi, paranoyamı haklı olarak yaşayacam artık 🙂

  2. Asıl tehlike kablosuz klavyeler 😀  kablosuz klavye maus kullanmamak gerekli hatta bir ara bir ülkede bankalarda önemli kuruluşlarda yasak oldğunu duymuştum
     
    Ayrıca elektronik keyloggerler ileride gelişecek mini minicik olacak  direkt klavyenin içine takılabilir hale gelecek 😀  birde mesafe arttırıldığında neler olur neler

  3. Caner
    Yazar

    E peki wireless için ne diyorsun gevv, hani laptopumuzla IDO’yla seyahat ederken internete girmeyek mi? Bu nedir ya dört bir yanda tehlike kol geziyor arkadaş 🙂

  4. Wireless ayrı bir dert ama kırmak kolay değil çok bilgili olmak gerekli donanım gerekli.
     
    Bilgisayarda uydu yayınlarını izlemek için dijital tv kartları var bilirsiniz bn skystar kullanmıştım bu kart ile kullanılan bir program var uydu internet kullanların indirdikleri dosyaları indirebiliyorduk 😀 “kanca” deniyor bu olaya.
    Programda dosya uzantılarını belirliyorsunuz örneğin  .jpg .avi  havada ne kadar .jğg .avi  varsa iniyordu hemde çok hızlı internet ile alakası yoktu yani uydu üzerinden 😀 ama kullanıcı ve içerik seçemezdik şansa ne gelirse.
     
    Wireless içinde benzer yüntemler vardır hatta daha gelişmişleri bile  ama bu iş kolay kolay piyasaya yayılmaz adamı çekerler 😀
     
    Zaten o  adamlarında bizimle işi olmaz. Artık kablolu kablosuz hiç bir veri güvenli değil
     
     

  5. Caner
    Yazar

    Vay be, bizleri aydınlatıp içimize yeni korku tohumları ektiğin için teşekkürler gevv ne diyeyim artık oturduğum yerden bile online olmaya tırsar oldum sayende 🙂

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir