Cartel geri döndü! Çıkış parçası: “Cartel – Bir Oluruz”

Cartel - Bir Oluruz
Haberi alınca on kaplan gücünde sevindim, çıkış parçası Biz Oluruz’u dinlerken ise ne tür duygular hissedeceğimi bilemedim. Her şeyden önce ekipte Çelik Bilek Apo (İnce Efe), Kabus Kerim ve Taner Bahar (SuperTAN) gibi demirbaşlar yok. Henüz ortada dinleyebileceğimiz bir albüm olmadığından yorum yapmak için erken ancak buram buram Manga kokan bu parçaya bakarak albümde 16 sene önceki Cartel’in ruhundan eser bulamayacağımızı sanırım rahatlıkla söyleyebiliriz. Evet belki de o ruhu beklememek lazım ama bu açıdan düşününce de insanın “keşke hiç böyle bir işe girişmeselerdi, efsane efsane hafızalarımızda kalsalardı” diyesi geliyor.

Hadi bu bir tarafa da Tarkan’ın nakaratını niye kullandınız canlarım ciğerlerim? Siz ki kelime cambazı, siz ki her nakaratları dillere pelesenk olmuş, platin plaklar üzerinde yumurta kırmış adamlarsınız, çok mu zordu iki satır nakarat yazmak? Bu kadar ticari düşünmeseydiniz bence ortaya çok daha güzel bir şey çıkabilirdi. Gerçi öyle veya böyle siz her zaman gönüllerin bir numara en büyüğüsünüz, hoşgeldiniz safa getirdiniz. Ben yine de albümün çıkış haberini alır almaz iki koli satın alıp bir kolisini fakir fukaraya dağıtacağım, sevaptır.

Ek olarak; Alper üstad sen nasıl bir insansın? Bir adamın sesi, tonlaması o kadar senede hiç mi değişmez? Nasıl bir gırtlak varsa 16 sene önceki “kartelll birr numara en büyüek!” neyse şimdiki de aynı, helal olsun valla.

Facebook Yorumları

14 Yorum

  1. Caner manga kokan parça demeni klibin manganın cevapsız sorular klibine benzemesine bağlıyorum 🙂 yoksa mangalık pek bi durum yok.
    rockn coke 2009 konserlerinde evdeki ses parçasından sonra manga ve cartel carma adında bir albümün 2011 senesinde çıkacağını söylemişti. bunun üzerine eurovision ve ikincilik gelince anladığım kadarıyla manga bu albüm işini askıya aldı, cartel de tek başına yola çıkmaya karar verdi.
    tarkanın nakaratını neden kullandınız ki soruna da aynen katılıyorum. ilk dinleyişim de “bu ne be!” bile dedim hatta. gerçi daha da dinleyeceğimi sanmıyorum 🙂

  2. Ya kardeşim ne işiniz var bu yaştan sonra sizin müzikle. Akıllarda kalsaydınız hep keşke. Bence yemez artık.
    O aradaki çocukta bomfunk- freestyler klibinden alıntı gibi. 🙂

  3. ali eralp

    caner öncelikle senin sayende bu habere ulaştım ve çokkk sevindim..sıkı bir ex cartel’ci olarak içime kelebekler kaçmışda bağrımdan dışarı çıkmak isterlercesine bi yerimden azcık havalandım… 🙂 hemen dinledim yetmedi bidaha dinledim ve şahsen çok beğendim.nede olsa 90’ları geçeli 15 20 sene oluyor dile kolayy 🙂 kimileri için bir ömür…ozamanki parçalara müziğe  geçen heyecanlar soundlar sosyo kültürel olgular dünya yaşam şartları sorunlar küresel ısınma vs vs çok farklıydı ve neredeyse Türkce hiphopu bu sevimli arkadaşlardan öğrendik,gördük sevdik benimsedik…yıll oldu 2011..türlü türlü gruplar şahıslar çıktı milyonlarca şarkı dinledik tarz gördük oyüzden birazcık garip geliyor olabilir bize carteelin bu şarkısı..çünkü seneler geçsede hala dinliyoruz eski şarkılarını..kimi nostalji olarak kimisi ogüzel 90lı yıllara geri dönmek..kimisi lise aşkını hatırlamak için falan filan 🙂  bu beşibiyerde arkadaşların boyumuzca çocukları oldu dünya ve müzik değişti…lafı şimdi nereye getireceğimi vallahi bende bilmiyorum 😀 ama bence ticari kaygı ile yapmamışlar…teeee bunca sence beklemişler albüm herne olursa olsun yine bomba gibi olacaktır…sırf seslerini yeniden duymak adına bende bir albümü alıcam takıcam kulaklığımı inicem sahile açıcam sonses yakıcam sigaramı çekicem içime derin derin geçmişi yadicemm…bak efkar bastı şimdiden görüyormusun 🙂 bu arada doğum günün de kutlu olsun.nice sağlıklı yılları ailen ve sevdiklerinle devirmen dileği ile..mutlu yıllar…   🙂

  4. Caner
    Yazar

    @Halis Manga derken onların kötü müzik yaptığını kastetmiyorum, prodüktör Manga’nın prodüktörü ve sound birebir aynı, bu altyapının Cartel ruhu ile uzaktan yakından alakası yok, yani en azından tek düze stringler ve grand piano olayı Cartel’e yakışmamış. Ama yine de Cartel candır 🙂 (bu arada Cartel tek başına tekrar toplanacağını çok önceden duyurmuştu, planlı programlı bir olay).

    @Suat mevzunun yaşla bir alakası yok (öyle olsa James Brown’lar müzik yapmasındı) benim kıl olduğum şey kendi eski ruhlarını yakalayamamış olmaları. Bir de hani kankardeşler hiç bir zaman ayrılmazdı? Bomfunk olayına da %100 katılıyorum 🙂

    @ali eralp Cansın sen can 🙂

     

     

     

  5. serkan

    umarın eskisi gibi esmesseniz hep bizimle kalırsınız ayrılmadan garyeL         bursalı kardeşimiz allah yardımcınız olsun

  6. fuat

    aslında sadece kabus kerim ve çelikbilek eksikliğine takıldık ama şarkıyı bir iki kere dinlediğimde eksiği iyice anladım.nakaratta çok büyük sorun var.birincisi o nakarat ne öyle.ikincisi hadi bu nakaratı illa kullanacaksın neden ilk albümdeki kaç kere söyledik biz çocuk sana bir türlü kulak asmadın bana nakaratını söyleyen kıza verseydiniz ne süper olumuş.şu andaki kadro aslında yabana atılır bi kadro değil.sesler yıllar geçtikçe dahada bi güzelleşmiş.ayrıca kabus kerimin son halini gördüm adam iyice yaşlanmış.zaten o söyleseydide inanmazdık o olduğuna.o babyface halinden eser yok.

    • Caner
      Yazar

      Yok abi, ben dün akşamdan beri albümün diğer şarkılarını dinliyorum ve emin ol hiç bir şeyin eksikliği belli değil. Yaptıkları müzik resmen dünya standartlarını yakalamış ve şarkıların hemen hepsini çok beğendim. Sanırım çıkış şarkısını seçerken politik bir hata yaptılar ve bu yüzden hepimiz önyargılı yaklaştık. Bununla ilgili ayrıca bir yazı hazırlamayı düşünüyorum.

  7. ali eralp

    eee caner ben söyledim sanaa ..cartel bu borumuuuu 😀 yazını dört gözle bekliyorum.Dinledikcede hepsi daha bi pelesenk olacak dilimize.cartellll bir numaraaaa 😀 çikibeng beng çiki beng beng  😀

  8. çok yazık olmuş  cartel bitmiş geçenlerde class fm de röportajlarını dinledim neymiş tekrar yapmayalım eskisi gibi olmayalın şuan neyi seviyorsak neysek onu yansıtalım vs vs
     
    ayrıca 2..3 parça dinledim kahroldum

    • Caner
      Yazar

      Yok be Burhan o kadar da haksızlık etme, tamam eski Cartel değil zaten ama şarkıların arasında 16 yıl sonra dönüş yapan bir gruba göre güzel şeyler de var. Hatta ben 2 şarkıyı baya baya bir sevdim 🙂

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir