İzmit’in buram buram kanalizasyon kokuyor olması

Ya birisi anlatmıştı ya da gavur sitelerinden birinde görmüştüm, adamlar kendi aralarında bizim buralardan “Arkadaş koca bir şehir nasıl olur da bok kokar…” diye bahsediyorlardı o kadarını hatırlıyorum. İzmit kokuyor arkadaşlar, özellikle bizim hem evimizin hem de ofisimizin bulunduğu Körfez Mahallesi tarafları bazen tahammül sınırlarını zorlayacak kadar kötü kokuyor. Şehir planlamasından veya altyapı olaylarından pek öyle anladığımı söyleyemem ancak eğer biz vatandaşlar bu iğrenç kokuya sıklıkla maruz kalıyorsak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bir yerlerde bir şeyler son derece yanlış yapılıyor. Güneşli ve açık bir bahar gününe buram buram bok kokusuyla uyanmanın ne demek olduğunu anlatamam. Beş katlı süper görünümlü çikolatalı bir pastanın üzerine at sineklerinin konması gibi. İnsan camı açıp, balkona çıkıp şöyle derin bir nefes almak istiyor ve fakat ne mümkün. Zaten Kocaeli sanayi bölgesi olması dolayısıyla memleketin en kirli havalarından birine sahip, üzerine bir de mide bulandırıcı kokular eklenince insan resmen yaşama sevincini kaybediyor.

İşin anlam veremediğim kısmı da kimsenin bu konudan şikayetçi görünmüyor olması, insanlar baya baya alışmış gibiler yani. Bizim ofis hariç ne bakkalda markette ne restoranlarda kokudan şikayetçi olan tek bir insan evladına rastlamadım, bir bize mi kokuyor mübarek anlamadım valla. Yahu insan hiç olmadı “Dövlet bu işe bi çağre bulsun” falan der, yok.

Eşe dosta “Sakın buralara gelmeyin” çağrısı yapıyorum. Siz de gelmeyin. Okul kazanmışsınızdır, yeni bir iş bulmuşsunuzdur her ne olursa olsun eğer Körfez taraflarına geçmeniz gerekecekse ve şayet gaz maskeniz yoksa asla gelmeyin. Evimizin her köşesinde eyirvikler, kavun kokulu yumurta benzeri zımbırtılar, naftalinler ve ernetler var, her market alışverişinde yenilerini alıyoruz, yatağa girmeden önce bile deodorantlar parfümler sıkıyoruz ve fakat envai çeşit parfüm esanslı kanalizasyon kokusu elde etmekten öteye gidemiyoruz. Hiçbir şey evimize, üstümüze başımıza sinen ve gün boyu yanımızda taşıdığımız bu kokuyu bastıramıyor.

Bezdim lan yeminle bezdim, kim çözecekse şu işi çözsün yoksa ülkenin lağım kokusundan ölen ilk insanları olacağız.

Facebook Yorumları

8 Yorum

  1. ahmettatar

    Aslında burnumuzdaki koku reseptörleri minicik bir süre sonra ölünce o kokuyu almamamız lazım.. Yani en azından bize öğretilen öyleydi.. Parfüm kokularını birsüre aldıktan sonra bir daha duyamayışımız gibi.. Yağmur damlaları toprağa düştüğünde çıkan koku yahut helâda idrar yapılınca çıkan koku amonyak kokusu… Amonyak güçlü bir zehir aynı zamanda ama az miktarda solunduğunda zihnin açılmasını sağlıyor.. En ilginç çözüm fikirlerinin helâdayken aklımıza gelmesini buna bağlamıştı bir öğretmenimiz.. Hatta bunun kanıtlanmış bilimsel bir gerçek olduğunu söylemişti diye hatırlıyorum..

      • ahmettatar

        Ya hani diyor ya kimse rahatsız değil falan diye.. Demek insanlar bu zihinlerinin açıldığını farkedince şikayet etmekten vazgeçiyorlar diye geçti aklımdan o münasebetle bağladım Emre..:)

  2. engin

    bu, adı “izmi” ile başlayan şehirleri ortak kaderi heralde.
    kibarcası körfez, lağım, kanalizasyon kokusu desekte işin gerçeği bok kokusu. ve bu koku İZMİRde de var.
    eskiden sadece çiğli körfezde olurdu ve rahmetli belediye başkanı piriştina körfezi japonlara temizlemişti. uzun bir süre koku yoktu. ama 2 yıldır başladı hele hele bir yıldır benim için dayanılmaz hale geldi. öyle ki artık sadece izmirde değil, eğer sabah 6.30 yola çıkarsanız izmire yaklaşık 30 km mesafede olan menemen’de başlıyor bok kokusu. korkarım ki 2-3 seneye 100 km mesafede olan bergamadan başlayacağız bu kokuya ve izmirin girişinde kokuyu geçip direkt kendisiyle yüzleşeceğiz.

    senin gibi benimde hatta benim daha da çok anlam veremediğim kısım, şu her fırsatta kentin güzelliğinden hatta olağanüstülüğünden bahseden, izmiri kurtarılmış bölge olarak gören, bırakın türkiyeyi dünyayı yüzlerce gezegen arasında bile en güzel şehir izmir diyecek kadar gözleri körelmiş insanların bu kokudan rahatsız olmaması. hatta bu durumdan sanki daha da zevk alıyor olmaları.
    hadi anlıyorum belediyeler yan gelip yatmayı severde şu insanlar neden yan gelip yatanı sever? anlayan varsa bana da anlatsın.
    benim köyümde bile bok kokusu yok. köy yahu köy. o kadar hayvan var ağır var.

  3. Emin Sevgi

    Merhaba Caner bey, sizleri bir konuda rahatsız ettiğim için şimdiden özür dilerim.Bir program hakkında sizden küçük bir bilgi isteyecektim. Sizin format factory hakkında yorumlarınızı gördüm ve bu konuda bilgi sahibi olduğunuzu düşünüyorum. Uzun zaman uğraştığım halde çektiğim videolara alt yazı ekleyemiyorum.Alt yazıyı nerede ne şekilde oluşturup ekleyeceğim? Biraz detaylı bilgi verirseniz sevinirim.Lütfen mail adresime gönderir misiniz. Şimdiden teşekkürler. Selamlarımla.

  4. Bilal Hacıyatmaz

    Abi Oradaki Ortadan Geçen Kanallardan Geliyor Koku , Benimde Kaldığım zamanlarda kokuyordu hiç çekilmiyor vallaha yanından bile geçilmez 😀

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir