Sevmediğim okur tipi


Bazen insanları anlamakta güçlük çekiyorum. Sitenin iletişim bölümünde kalın puntolarla ve altı çizili biçimde bu siteye has özelliklerin başka sitelerde kullanılamayacağını açıkca belirtiyorum (http://prntscr.com/c6ees). Buna rağmen her gün mutlaka bir veya iki kişi bu bölümden mesaj gönderip tepedeki İstanbul tasarımını ve Cüneyt Abi maskotunu istiyor. Yazıyı görmemelerine imkan yok, fakat ben yine de kimseyi rencide etmemek için “Bu uyarıyı gözden kaçırdın herhalde” deyip kibarca geri çeviriyorum. Çoğunlukla cevap gelmiyor fakat nadiren de olsa böyle dangalaklar çıkıp ağzımın tadını kaçırabiliyorlar.

Adam elbisesinin üzerine “Lütfen elbisemi istemeyin” diye yazmış, yüzsüzlük yapıp istemen yetmiyormuş gibi bir de “Ne olurdu verseydin bir tur da biz giyseydik?” diye sitem etmen hangi kafanın ürünü Allah aşkına?

Hadi bunlar çalmayı beceremedikleri için gelip direkt istiyorlar. Yakın çevremdeki, benimle bir şekilde iletişim halinde bulunan insanların bile siteme ait karakteristik özellikleri çaldıklarına şahit oluyorum. Beni üzen tarafı da hepsini tesadüf eseri öğreniyor olmam, çünkü gelip benden isteseler vermeyeceğimi zaten biliyorlar.

Bazen “Küçük konular bunlar, takılmayayım” diyorum ama öbür taraftan da aklıma yıllar içinde sitenin her santimetrekaresine harcadığım emek geliyor. Hakkımı helal etmiyorum lan.

İlginizi Çekebilecek Diğer İçerikler

44 Yorum

  1. yusuf dedi ki:

    İstanbul’u İzmit ile değiştirirseniz, bir miktar da olsa ilginin azalacağını düşünüyorum :D

  2. Caner Öncel dedi ki:

    Ben istanbul seviyorum Yusuf :) İzmit’teki ofisimizi bile İstanbul resimleriyle donattım eheh.

  3. kadir dedi ki:

    Aslında bende bizim bina için istiyorum o istanbul yazısıylan cüneyt abiyi ama vermezsin diye hiç sormadım.

  4. ertuğrul dedi ki:

    ya altına senin siteni kodunu ekleyip versen ne olurki hem reklam hemde yardımcı olmuş olursun

  5. Çağrı Mustafa Alkan dedi ki:

    Ben de olsam vermezdim, hakkın senin o diye düşünüyorum.

  6. Muhammet dedi ki:

    Abi sen sen ol yine de o siteyi takibe al. Önce izin istenir (nasıl yapılacağını bilmediği için) daha sonra bir şekilde sora sora html öğrenir ve çalar. :D 5-6 yıl öncesinde ben de böyle yapıyordum çünkü. :D 

  7. Samet ÇİLLİ dedi ki:

    İnternette Online Noter gibi birşey olsa, yapılan internet sitelerini otomatik olarak tasdiklese, böylece emek hakkı korunmuş olsa, yeri geldiğinde genellikle sitenin en altında bulunan Tüm Hakları Saklıdır, Sitenin İçeriği İzinsiz Başka Sitelerde Yayınlanamaz yazıları geyik olmaktan çıksa da adam gelip buradan birşey çalarken he adam tasdikletmiştir. İzin isteyeyim verirse kullanırım diye düşünebilse.

    Ne güzel bir masal dimi :D

  8. Usluer dedi ki:

    Bana da geliyorlar bazen. Dün geldi biri dedi ki senin üst menüyü bana da uygular mısın? Ben yapamam ama sen bir şekilde yaparsan sorun olmaz dedim. Adam sorun olmayacaksa yapsana demeye başladı. O andan sonra cinler yükseliyor zaten bir yerlere. :)

  9. Yigit dedi ki:

    max. 15 yasinda kurdugu cumlelerden belli

  10. sinirli cüneyt dedi ki:

    Hocam merhabalar,
    öncelikle o mesajı ben YAZMADIM ama neden bu kadar abartıyorsunuz anlamadım her fırsatta cüneyti vermem banneri vermem diye..
    Banner zaten hazır…tema ile geliyor aynı tema arşivimde mevcur.. Cüneytte altı üstü bi swf çok inat ederse insan internet download manager ile çekip 2 kod ile ekler…
    büyütme bu kadar üstadım bloglamana bak…iyi günler :)

    • Caner Öncel dedi ki:

      Bu mesajı kimsenin yazdığını söylemedim, isim ve mail kısımlarını da ifşa etmemek için özellikle kaldırdım dikkat edersen.

      Hiçbir şeyi abartmıyorum “alt tarafı bir swf” dediğin dosya insanların bu siteye ilgi göstermelerini sağlayan kocaman bir fikir, hakları bana ait olan bir fikir ve kimsenin bu fikri çalmaya hakkı yok.

      Temayla birlikte gelen bir şey de yok yanlış biliyorsun.

  11. ertuğrul dedi ki:

    oda ozaman kadir inanır yapsın (kadir deli kadir uleeen ) al buda benim fikrim isteyen yapsın :P

  12. Emre Dipi dedi ki:

    Evet tema ile birlikte gelseydi zaten herkes alırdı.Bir ara bende temaları karşılaştırarak yaparım sandım hem yapamadım hemde telif hakkı olduğunu öğrendim.

  13. Mustea dedi ki:

    Ne yazık ki internet Dünyasında çok sahiplenmeyeceksin herşeyi. Bende bir emektar olarak internetin “Paylaşmak Güzeldir” mantığını benimsemeye çalışıyorum. Çünkü ya paylaşırsın yada paylaşırlar bunu engellemek ne yazık ki imkansız.

  14. Uğur Sağlam dedi ki:

    Canere kalmış verip vermemesi ama son mesajda ipler kopmuş zaten ben olsam saydırırsım :D Belki Caner Sende Saydırdında Kestin Mi Yoksa ? :D  Bu arada IP yi gizlememişsin.

  15. Caner Öncel dedi ki:

    Yok ya saydırma falan yok onun yerine buraya yazdım işte :) IP’yi gözden kaçırmışım ya.

  16. sinirli cüneyt dedi ki:

    herşeye rağmen bu kişiyi burda böyle herkese duyurmanız doğru değil bence… burda yorum yazanlardan hangisi bu durumda olmak isterdi… kişiler bazı şeyleri bilmiyor öğrenmeye çalışıyor olabilir hangimiz öyle değildik ki? bence bu olmadı caner bu yazı olmadı…

  17. sinirli cüneyt dedi ki:

    ayrıca banner konusunda yanılmışım kusura bakma özür dilerim

  18. isme gerek yok dedi ki:

    Cüneyt Arkın’ın görüntü ve sesini kullanırken herhangi bir izin aldın mı ?
    Kendisine herhangi bir telif ödedin mi ?
    Sen Cüneyt Arkın’ın sesini ve görüntüsünü kimden istedin ?
    Sende izinsiz almadın mı bunları ?
    Tabi ünlü olunca ona ait görsel ve sesleri kullanmak serbest.

    • Caner Öncel dedi ki:

      Birileri bana “sapla samanı karıştırmak nedir?” diye sorduğunda direkt bu yorumun linkini vereceğim.

      Ben de halka mal olduğumda sesimi ve görüntümü kullanabilirsiniz, izin veriyorum.

  19. Uğur Sağlam dedi ki:

    @isme gerek yok   Dediğin şey tamamiyle ayrı bir şey bence. Cüneyt Abi zaten film kahramanıdır. Yani ona bir telif hakkı gerekmez zaten. Hadi adam buraya bir videoklip ceya şarkı koysa derimki haklısın fakat dediğin tamamiyle eleştirmek için yazılmış bir yorum. 

    Caner Abi Ne Güzel Açıklamış ?sapla samanı karıştırmak”

    Bu arada kelime doğrulamasına sakla ,,,, boşluk nedir  çıktı :D

  20. Burak dedi ki:

    Yav boşver bunları, 2-3 sene önce ben sana bi mail attım, “Merhaba ben siteni takip ediyorum,web tasarımcısının madem portfolio siten falan yok mu biraz bakıyım” gibi bişey dedim (madem kötü anlamda falan degil :) ) {o aralar ben portfolio ile uğraşıyodum kendim için :) } sende “iyilik be ne olsun senden naber,yav o işler vardı kapandı,uğraşamadım bu aralar” gibisinden bi mail attın ulan dedim ne samimi adam,o zamandır takip deyim yani chrome de ana sayfada çok girdiklerin(artık tam adı neyse :D) çıkıyoya ordansın takılıyom yani :D neyse lafı uzatmıyım istanbul tasarımını bana blogspot sitemde kullanabilirmiyim ? hatta şey bu sol alttaki turhost u da istiyorum,sitem başka bi sunucuda ama istiyorum,başka böyle kıyıda köşede alabilcek ne varsa istiyorum,bide sana zahmet 2 çay kap gel be koçum :D bu kadar piss bi adam varmışsa demekki içimde benim.. :D özetle seviyoruz seni,niye dedim bilmiyom ama sevgim kabardıysa artık.. :D

  21. İbrahim Başeğmez dedi ki:

    Cüneyt Arkın resminin üzerine geline Kadir İnanır Sesi haaa :) komedi yaaa !

  22. İbrahim Başeğmez dedi ki:

    Yıkılmayan adam filmini izlememiş adam varsa ayıp etmiş demektir :)

  23. Sezer dedi ki:

    Aynı durumu Kelimeler Benim’de ben de yaşıyorum. Sitenin karakteristik özellikleri olayı var ya onu çok yoğun yaşıyorum. Hatta bir ara bu şekilde sitemden çalınanların ekran görüntülerinden bir koleksiyon yapmaya karar verdim ama sonra uğraşamadım. Adama gidip söylesen, bunu benden çalmışsın kardeş diye cevap da hazır: Bir tek senin aklına mı geldi benim aklıma gelmiş olamaz mı? Olur yavrum olur, hepsi olur.

  24. Fikret dedi ki:

    Selam Caner,
    Şöyle bir bakayım dedim buyazını gördüm, bu konuda gerçekten haklısın vermemekle.
    Bende çoğu zaman hep iyi olayım ve içeriklerimi kodlarımı fotoğraflarımı insanlarla paylaşayım diyorum fakat bu bir süre sonra artık sömürme durumuna geliyor.
    Yani bu site senin emeğin senin hakkın, en yakın arkadaşın olsa bile, bu senin ortaya çıkardağın bir şeyse herkez buna saygı duymalı.
    Mesela bir kullanıcı gelir birsoru sorar cevaplarsın, o da “çok teşekkürler” “senden iyisi yok” “mükemmelsin” “ekulele ekulele” sana gaz verir, daha sonra tekrar gelir sen yine cevaplarsın (çok iyi birisinya) daha sonra yine gelir cevaplamazsın artık o dakkadan sonra sen dünyanın en cimri insanı olursun işte. Bunun için böyle paylaşımları kişiye göre yapmak yazım her zaman.
    Bana da geliyor bu tür insanlar, ve sinirimi bozup gidiyrlar, ve her zamanda var olacaklar herhalde onun için hiç kafaya takmaya gerek yok. takipçinim ;) (Anonim dede)

  25. Hüseyin dedi ki:

    Bana Göre çok kaba bir yazı olmuş.Vermek istemeye bilirsin ama buraya direk ” dangalak lan ” gibi argo kelimeler yazman yanlış bu benım gorşum tabiki. Müşteri herzaman haklıdır :)

  26. Esat Tanören dedi ki:

    Caner kardeşim takma kafana ya :) vallaha bak. Ben senin yayınladığın bir sürü java kodunu kullandım ama zaten paylaştığın şeylerdi mesela, diğer taraftan yukarıdaki İstanbul olayı çok zor bir şey değil, biraz bu işlerden anlıyorsanız nasıl yapılacağını bulursunuz ki bunun da yazılım kısmı bu sitede verilmişti zaten, yanılıyormuyum Caner? Benim elimde hem java hemde flash versiyonları var ama kullanmadım Caner bannerı değiştirmeden çok önce İstanbul ile ilgili kendime ait tasarladığım bir sitede o siluetleri kullanmıştım bendekiler statikti açıkçası o kodlar ile bu hale getirmek hiç aklıma da gelmedi, Caner yaptı ve ben elimdeki statik halini dahi kullanmadım sonradan. Çünkü birşekilde sitemi biliyor, o yaptığım siteyide görecek ve ister istemez hakkımda negatif bir düşünceye kapılacak diye düşündüm. Ha ben hala o siteyi açamadım :) çünkü içine derlediğim bilgiler çok fazla araştırma ve doğrulama gerektiryor ve eksik olarak açmak istemiyorum, bu sene içerisinde araştırmamı bitirirsem açacağım inşallah. Şimdi bundan bize ne diyeceksiniz, o zaman bende belki Caner e bir mesaj atar ya Caner bak konu bu, yaptığım iş bu, al sana kaynağını göndereyim ilk oluşturma tarihini gör, kullanıcam yanlış anlama demek için yer yapıyorum :D yok bu hali ile koymam zaten artık, dediğim gibi adam benden önce davranıp yaptıysa HAK onundur, yapabilen otursun yapsın.

  27. engin yılmaz dedi ki:

    Merhaba;

    Yazdığın bu konuya kadar gayet güzel bir şekilde blogunu takip ediyordum. Yazılarınıda seviyordum. Bundan sonrada artık takip etmeyeceğim. Sen şöylede diyebilirsin, sen takip etmesen ne olacak, bir şey olmayacak belkide…
    Sen, yazdığın bu konuda hakklı olabilirsin ama İnsanlara dangalak demek hoş değildir.

    İyi çalışmalar dilerim.

  28. Fatih dedi ki:

    Ayıp etmişsin caner, adam senden kullanabilir miyim , izin veriyormusun diye sormuş.Bunun nesi kötü ve bukadar hakaret edecek ne var ki? Herhangi biri istese alır değiştiri kullanır.Ne at senin ne cüneyt artkın nede sesi :) ama arkadaş bilmiyor sanırım yokya aynısı kendi de yapabilir. Neyse hoş olmamış bence.

  29. İlknur dedi ki:

    :)
    Hırsızlardan biriside ahanda burada Caner, http://teknomekan.net/ :)
    Şuanda yapım aşamasında diyo ama sendende çekmiş kodları :)

    (ç)alıntı’nında bu kadarı :)

  30. Esat Tanören dedi ki:

    Vay be adamın sitesi yakıyor ama ortalığı, hem bakımda hem yapım aşamasında ve hemde Deviantart’ ta :) tasarımcıların baş tacı Deviantart artık hırkızlarada kucak açıyor demek ki :D:D Gerçi komik o linklerde yine aynı siteye gidiyor. Arka plandaki renk uyumuda güzel, hoşuma gitti, en kısa sürede yapacağım bir web sitesinde kullanmalıyım. Çalıntının çalıntısı olmaz diyerek oradan Cüneyt abiyi araklayabiliriz. Tabiii bütün bunlar bir Ramazan şakası değilse, Caner işlemiyon dimi bizi :D

  31. ahmettatar dedi ki:

    Caner gördünmü ilknurun verdiği linki adam bayrağın üstündeki egonomik yazısını bile değiştirmemiş ne reklam yapıyosun varya Caner..:) Belki de senin müşterilerinden biri değil mi o siteyi sen hazırlıyorsun yani imza gibi cüneyt abiyi koydun oraya olabilir mi?

  32. İlknur dedi ki:

    Caner, kodları senden alıyo zaten, Cüneyt abiye ekle egonomik.com linkini sağlama al :)

    @ahmettatar,
    Zaten kodlara bakarsan direk buradan çekiyo dosyayı :) Yazıyı silmek falan o kadar uğraşmıyo adam (bilmiyo çaktırma) :)

  33. zeki dedi ki:

    Benim  gibi site işlerinden anlamayan bile o cüneyt abiyi değiştirip kendi bloguna ekleyebiliyorsa, hayli hayli uzman olanlar çalabilir. Bence siz telif haklarını alın. Sırf cüneyt abi hatrına siteye devam etmeye başladım.

  34. Baris A. dedi ki:

    Öncelikle merhaba,

    Biliyorum bu yorumumu yayınlamayacaksınız ama olsun siz okusanızda kafi. Benim de sevmediğim yazar tipinin siz olduğunu belirtmek isterim. Öncelikle temanızı güzel düzenlemişsiniz elinize sağlık. Haz etmediğim noktaya gelecek olursak sizin gibi emeğe saygı duymayanların, yaptıkları işlerde saygı beklemesi. Hepimizin gördüğü üzere temanız ‘Vibrant’ adlı tema ama ben sitenizden tema yapımcısına bir link çıkışı göremedim oysa ki tema orjinalinde yapımcı siteye link çıkışı var belli ki kaldırmışsınız. Veya başka bir emeğe saygısızlık wordpress’e var. Adamlar o kadar uğraşmış, emek vermiş ve dünyanın en popüler blog sistemini yazmışlar. Hiçbir ücret talep etmiyorlar üstelik, sadece bir ricaları var linki kaldırmayın diye ama siz wp altyapısı kullanmanıza rağmen wp’ye bir link çıkışı göremedim. Ya buradaki adamların hakkı ne olacak? Belli ki siteye emek harcamışsınız ve haklı olarak bu emeğe göz dikenlere hakkınızı helal etmiyorsunuz ama bunu yaparken başkasının hakkına geçip geçmediğinizi de değerlendirin. Bakalım onlar hakkını helal ediyor mu? :)

    Not: Sitenizde herhangi bir materyalde gözüm yok. :) Sadece duruma eşit yaklaşmaya çalıştım.

    İyi günler

  35. zeki dedi ki:

    Kime diyorsun Bariş  anlamadım  bana mı ? 

    Bana diyorsan ben html kod işinden anlamam. Benim blogumu teması  yapımcısı aşağıda design by DZignine yazıyor. Hem ben orjinal takılmayı daha çok isterim. Cüneyt abiyi aldıysam bile öyle bırakmadım.

    Şener şen abimize çevirdim.  Hiç bir zaman caner beyden yardım almadım.  Dikkat ederseniz reklam kodunda koydum. Alta koymayı ve link eklemeyi bilmiyorum. Büyük ihitmal çalıcaklardır emek verdik ama ne yapalım artık. 

    Not: Bilmeyenler için nacizane blogum: http://ergodinamik.blogspot.com/

  36. zeki dedi ki:

    Eğer Caneri kastediyorsanız bence çok haklı. Ben Cüneyt abiyi değiştirmek için  sadece bugün    8-10 saatten fazla emek harcadım. Birisi gelicek hazıra konup animasyonu çalıcak. İşte bu kul hakkına girer. Aklımda istanbul gibi bir arkaplan yapmak var ama artık zamanım yok. Yarından sonra evimi değiştirip dersanede öğretmen olarak başlayacağım. Çalmak isteyen biraz emek harcarsanız pekala yapılabilir.

  37. Caner Öncel dedi ki:

    Yok o arkadaş bana laf sokmaya çalışıyor. Vibrant teması ve WordPress’in “alın kullanın” diye insanlara ücretsiz olarak dağıtılan şeyler olduğunu, benim maskot ve geliştirmelerimin ise sadece bana özel olduğunu, dağıtmadığımı idrak etmekten çok uzak. Devletin vatandaşlara ücretsiz arsa dağıtması gibi. Arslar ücretsiz fakat o arsaların üzerine yapılan evler sahiplerine ait. Kimse sırf tasarımlarını beğendiği için gidip o evlerden kapılarını veya pencerelerini sökmeye kalkışmaz, kalkışmamalı.

    Sivrilmeye çalışan bu tür genç arkadaşlarımızla sıkça karşılaşıyorum ve genellikle akşam başlarını yastığa koyduklarında “uff be egonomik.com’un sahibine nasıl da laf soktum ama” diye mutlu olabilsinler diye burda da olduğu gibi cevap vermiyor, bozmuyorum. Konunun seninle bir alakası olmadığını belirtmek için izah etme gereği duydum Zeki.

  38. Esat Tanören dedi ki:

    Aynen, bende phpbb linkini kaldırmıştım, program ücretsiz al kullan diyorsun sonra da kendine göre özelleştirip altından linki kaldırınca yaaa adam emek vermiş, vermişte kardeşim destek ne kadar vermiş? Bir kaç kişi hariç görüyorduk destek forumunu adam html düzenlemeyi bilmiyor kalkıyor bir de bana php de atıp tutuyor :) ondan sonra “sen sitenin altında bizim linkimizi vermemişsin” niye vereyim kardeşim? Türkçesini bile kendime göre değiştirmişim, çokmu zor bir forum sitesini Türkçeleştirmek? Neyse, ben kendi alanımda bir sürü şey yaptım, oturup aylarca yaptığım araştırmalarımı siteme koydum, adamlar alıp yayınladıkları gibi altında bir linki bırak ismimi bile yazmadılar, bir de düşün arkadaşın bile sana diyor ki “yaaa ne olacak o resimleri bana da versen, internet abi özgür ortam isteyen istediği yerden alır” çok afedersiniz böyle zihniyetin ben ta ortasına…

  39. Baris A. dedi ki:

    Caner bey öncelikle yazımı düzgün okumanızı isterim.

    Kullandığım ifadeler:
    “Öncelikle temanızı güzel düzenlemişsiniz elinize sağlık.”
    “Belli ki siteye emek harcamışsınız ve HAKLI olarak bu emeğe göz dikenlere hakkınızı helal etmiyorsunuz”

    Bende kesinlikle bir sitenin maskot veya özel tasarımlarının kullanılmasına karşıyım. Zaten bunlar siteyi kendisi yapan değerleridir. Burda benim vurgulamak istediğim. Siz temanızın yapımcısının veya kullandığınız blog sisteminin yapımcılarının emeğine saygısızlık yapıyorsunuz. Ondan sonra, “yok efendim neden böyle, emeğimi çalıyorlar” gibi sözler sarf ediyorsunuz. Ben yorumumu çok farklı yerden yazdım, siz çok farklı yerden anlamışsınız.

    Not: Temayı editlemeniz demek onun linkini kaldırabileceğiniz anlamına gelmiyor.
    Not 2: Hala anlaşılmadıysam, ben neden tüm özelliklerinizi paylaşmıyorsunuz demiyorum. Neden kullandığınız şeylerin yapımcılarına saygı göstermiyorsunuz onlara bir linki çok görüyorsunuz diyorum.
    Saygılar…

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Muhammet için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir