Yeni Egonomik.com’dan Merhaba! (Güncellendi)

Uykusuz geçen başka bir gecenin ardından hepinize merhaba dostlar! Gördüğünüz üzere 4 koca senenin ardından arayüz değiştirdik. Sizin açınızdan biraz ani olduğunun farkındayım fakat işin aslı ben bir süredir sinsi sinsi bu olayı planlıyordum.

Uykumu aldıktan sonra konuyla ilgili uzun uzun açıklama yapacağım, şimdilik şunu söyleyebilirim ki eski temaya uygun yayınlanan içerikleri modernize edebilmek adına oldukça sancılı bir süreç atlattım fakat buna rağmen başta logo olmak üzere bir çok alan ve özellik aceleye geldi. Kabuk değiştirmek için her şeyin %100 tamamlanmasını beklemek olayı uzatacaktı o yüzden ham halde yayına başlayıp sizlerin de görüşleriyle ilerlemeyi daha uygun buldum. Yani demem o ki şu anda “Hass bu ne lan!” dediğiniz tam anlamıyla oturmuş bir Egonomik teması değil.

Uykusuz kafayla şimdilik bu kadar dostlar, ilk izlenimlerinizi gerçekten merak ediyorum. Cümleten saygılar sevgiler.

Açıklamalar (6.02.2013)

Arkadaşlar değerli görüşleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Geçen sefer uykusuzluk nedeniyle yapamadığım açıklamaları müsadenizle şimdi yapmak istiyorum.

Değişim zordur ve bir çok insan için bu kelime ürkütücü anlamlar taşıyabilir, alışkanlıklarına körü körüne bağlı biriyim ordan biliyorum. Teması ile isim yapmış olan bir blogun görünümünü kökten değiştirme kararı vermek benim açımdan da kolay olmadı. Daha önceleri bu konuda bir kaç kez nabzınızı yokladığımı hatırlarsınız, her defasında gelen tepkiler üzerine ertelemek zorunda kaldım. Ne var ki artık bu olay lüksten çok bir ihtiyaç halini almaya başladı, nedenlerini dilim döndüğünce izah etmeye çalışacağım.

Önceki temamız uzun süre önce dibi delinen fakat batmasın diye sürekli yama yapıp yama manyağına çevirdiğim bir taka gibiydi. Evlerinde çocuklar, sürat tekneleriyle, jilet gibi yatlarıyla hava atarlarken ben kaptan köşkü (yönetim paneli) bile olmayan bu takayla yol almaya çalışıyordum. Teknolojik olarak o kadar geri kalmıştı ki sizlerin ve benim işimizi kolaylaştıracak, bizlere yeni özellikler sağlayabilecek plug-inleri, widgetları kullanamıyordum. Sırf bu yüzden WordPress’i aradan çıkarıp direkt veritabanına bağlanmak gibi tehlikeli sayılabilecek tekniklere başvurmak zorunda kalıyordum, bu durum yok yere veritabanı sorgularıyla siteyi yavaşlattığı gibi bu yavaşlığın önüne geçebilmek adına ekstra cacheleme mantıklarına da başvurmama neden oluyordu.

4 koca sene içerisinde temaya geliştirme adına o kadar çok müdahalede bulundum ki artık hangi kodun gerekli hangisinin çöp olduğunu çözemez hale geldim. Siteye her yeni ziyaretçi geldiğinde gerekli gereksiz her şeyi yükletiyor olmaktan vicdanımın sızlıyordu.

Ben önceki temayı kullanmaya başladığımda WordPress 2.0’lı versiyonlardaydı, an itibariyle 3.5.1 versiyonunu kullanıyoruz ve bu arada onlarca yeni özellik geliştirilmesine rağmen eski temamız hiçbirini desteklemeden yoluna devam ediyordu. En basitinden menü yönetimi bile yoktu, sitenin tepesindeki drop-down menüyü manuel olarak eklemiştim ve en ufak bir değişiklik için yine HTML kodlarına müdahale etmem gerekiyordu. RSS akışı olarak reklam vermek isteyenleri sırf tema adamların widgetlarını desteklemediği için geri çevirmişliğim bile var, az para kaybettirmedi yani :)

Yorumların sayfalanması, cevaplanması, kilitli konular, yoruma kapalı konular gibi daha onlarca özelliği malesef kullanamıyorduk.

Bunlar şu an için hatırlayabildiğim teknik eksiklikler, belki her biri ile tek tek ilgilenerek temayı modernize etmeyi düşünebilirdim fakat onlar için harcamam gereken mesaiyi yeni bir tema için harcamayı daha mantıklı buldum. Tabi bir de işin organik boyutu var.

Uzun süredir “kişisel blog” tanımıyla yayın yapan bir sitenin sahibi olarak attığım mermilerden sadece bir tanesinin hedefi vuruyor olmasından rahatsızlık duymaya başlamıştım. Yani haftasonu için biriktirdiğim, not aldığım konuları yayınladıktan sonra genellikle sadece en tepede kalanın ilgi çekiyor olmasından rahatsızdım. Bu durumun tanıtım yazıları, karikatürler ve duvar kağıtları gibi çerez içerikleri yayınlama açısından da olumsuz etkileri oluyordu. Bir kaç gün boyunca yeni içerik girmemi bekleyen okurlar karşılarında “Ahlat Şofbenleri suyunuzu ısıtır” gibi başlıklar gördüklerinde pek hoşnut kalmıyorlardı, dolayısıyla yeni içerik girebileceğim zamana kadar tanıtım yazılarını erteliyor ve haliyle reklam verenlerden zılgıt işitmek durumunda kalıyordum. Bunun haricinde bir de ilgi gösterilmesini istediğim bir konunun (mesela bir yarışmanın) sürekli en tepede kalması adına bir hafta boyunca yeni içerik girmediğim oluyordu. Herhangi bir konuyu sayfa tepesine sabitlemek gibi bir alışkanlığım olmadığı ve okurlar da bunu bildikleri için bunu hiç düşünmedim.

Yanlış hatırlamıyorsam Google Amca’dan da site iyileştirmesiyle ilgili bir kaç uyarı / öneri almış ve hiçbirine kulak asmamıştım çünkü o önerilere kulak asmam demek yine dönüp dolaşıp yeni bir temaya geçmem anlamına geliyordu. Buna karşılık Google yavaş ve acısız bir şekilde ziyaretçi trafiğimi azaltarak beni cezalandırdı.

Tüm bunların ve muhtemelen yazıyı yayınladıktan sonra “Tüh ulan şundan bahsetmeyi unuttum” diyeceğim diğer konuların hevesimi kaçırmaya, ilgimi farklı alanlara kaydırmaya başladığını fark edince taze bir kana ihtiyaç olduğuna kanaat getirdim ve –kolay kolay tema beğenmeyen biri olarak– uzunca bir süredir araştırıp not aldığım temalar arasından şu anda gördüğünüzü beğenerek yoluma bununla devam etmeye karar verdim. Tıpkı yıllar önce Vibrant temasında yaptığım gibi. O temayı “Egonomik teması” yapan tasarımcısı Ahmad Fouad değil (kendisine şükranlarımı sunuyorum) bizlerdik. Cüneyt Abi, Johnny Bravo, Panik Düğmesi, koltuklu Bill Gates amca ve İstanbul Headerı gibi alâmet-i fârikalar hep zaman içerisinde var olup gönüllerimizi şen eyleyen detaylardı. Hepsi bir tarafa Cüneyt Abi’nin yerinin kolay kolay doldurulamayacağının farkındayım fakat zaten tamamen emekliye ayrıldığını düşünmenize gerek yok, onca yıldan sonra ufak bir tatili hak etti diyelim.

Bu değişiklikten hoşlanmayan değerli dostların konuya biraz daha objektif yaklaşmaya çalışmalarını ve sitenin geleceğine şans tanımalarını rica ediyorum. En başta da bahsettiğim üzere bu son derece ham bir tema, logodan başlayarak yine zaman içerisinde kendi karakteristik detaylarını bulması için çaba göstereceğim. Bunun haricinde her ziyaretinizde sizi farklı içeriklerle karşılaması en büyük temennim.

Değerli görüşleriniz, destekleriniz ve varlığınız için tekrar teşekkür ederim.

İlginizi Çekebilecek Diğer İçerikler

109 Yorum

  1. Tolga dedi ki:

    Arkaplanımdan merhaba efendim.

  2. Deniz dedi ki:

    Umarım tasarımı Windows 8’e benzeten sadece ben değilimdir. Ayrıca eski tasarımı daha şimdiden özledim. :p

  3. Evren dedi ki:

    Ooo pek bi hoş olmuş egocum :) Hayırlı olsun.

  4. İlker ÇELİK dedi ki:

    Böyle tarihi değeri olan bir konuya ilk yorum yapan ben miyim acaba ? Yoksa Caner abi diğer yorumları henüz onaylamadı mı :) Neyse yakında öğreniriz. Hayırlı, uğurlu olsun güle güle kullan abi ama maskotlar olmadan sen sen değilsin :)

  5. nurkan bilmis dedi ki:

    hayırlı olsun caner. tasarım güzel olmuş. metro seni de etkilemiş sanırım.

  6. Mehmet Akif Özkalay dedi ki:

    Güzel olmuş. Hayırlı olsun.

  7. Serkan Erdoğan dedi ki:

    Bu aralar böyle birşey bekliyorum. :)) Güzel olmuş, değişiklik iyidir. Zaten diğer temayı pek sevmiyordum, köşeli düz renkli, olabildiğince sade olmuş bence :)) Hayırlı olsun o zaman :)

  8. Bilgehan dedi ki:

    İlk yorum benden olur her halde. Güzel olmuş ama üst kısımda son konular (5-6 konu) kayarak karşımıza çıksa daha kullanışlı olur…

  9. Gökhan Sel dedi ki:

    Sabah kalktım twetini gördüm siteye girdim mobili çok iyi olmuş dedim bide manuelini göreyim :) Onuda gördük ve ” bir anda bu kadar keskin mi kabuk değiştirir arkadaş” demekten kendimi alamadım…

    O alıştığımız egonomik havasının hakikaten havasını almış durumdayız , haberler olmasa diyeceğiz nereye geldik biz nereye gidiyoruz … Neyse sen zaten söylemişsin bu ham halidir diye… En azından klasik logonu koysa idin de bi tanıdık görüyoruz diye sevineydik eyiydi …

    Ama anladığım kadarı ile kenarda köşede kalmış eski temada sitenin arkasına sarkıp unutulan yazılarını kullanıcıların gözüne gözüne sokup ” o kadar yazdım bi zahmet okuyun ” demeye çalışıyorsun ki mantıklısı da budur tebrik ediyorum . Senin kendine has bir tasarım anlayışın mevcut onu bir an önce buraya yanıstman dileği ile çünkü “şu anda herkes benzer sana sen benzersen onlara giderim vallaha başka diyarlara” diyerek konuyu kapatıyorum …. ;) :)

  10. Polat dedi ki:

    Caner çok güzel olmuş, eskisinden çok daha etkileyici ve şık. Güle güle kullanman dileğiyle :)

  11. Usluer dedi ki:

    Sanki önceki tema daha iyiydi be abi. :S

  12. Cem dedi ki:

    Çok dağınık ne nerede belli değil göz yoruyor.

  13. kralizasyon dedi ki:

    Egonomik benim için bitmiştir, siliyorum yer imlerimden. Gerçekten abi bunu yapabilirim. Bu ne yahu? Hiç yakışmamış Egonomik’e :(

  14. eski kafa dedi ki:

    Cüneyt Abi nerede O olmadan olur mu yav…

  15. Ümit ÇEVİK dedi ki:

    Yenilenmek iyidir her zaman =) buna da alışırız gayet güzel
    Eski temada kalmak isteyenler; tuşsuz telefon mu olur deyip hala eski tip tuşlu telefonları kullanan 40 ve üstü yaşındaki amcalar gibisiniz =) teknoloji ilerliyor nimetlerinden faydalanmak gerek. Bence kardeşim Caner için de sitenin arka planındaki bir çok özelliği kullanabilmesi büyük kolaylık olacaktır.

  16. Mustafa Erdoğan dedi ki:

    Modern bir Egonomik olmuş, bu da güzel. Güle güle kullan abi. :)

  17. Batuhan Göksu dedi ki:

    kötü olmuş hocam bu ne böyle bari inputlara çizgi filan koysaydın sende metro arayüz furyasına mı kaptırdın kendini :D

  18. Uluç dedi ki:

    Biraz karışık gibi olmuş sanki ama ne yapalım artık buna da alışacağız. Bir de öneride bulunacak olursam yorum kısmındaki kutucukları biraz daha belirginleştirmek lazım onun dışında sade ve şık bir tema olmuş :)

  19. Mesut Dursun dedi ki:

    Abi öncelikle yeni teman hayırlı olsun fakat şu üstteki mouse ile kayan banta ve Cüneyt Abi’ye çok alışmıştık. Ayrıca eski temanın her köşesinde ufak espriler gizliydi ve bu temayı çok güzel kılıyordu. Açıkçası ben Cüneyt Abi’yi, eski logoyu,. üstteki bantı ve yorumların altındaki o güzide sorularını geri istiyorum. :D Son olarak ise Tamindir RSS şuan düzgün çalışmıyor el atarsan iyi olur. :D

  20. alihan dedi ki:

    Abi her şey iyi hoşta,seni bize hatırlatan bişeyler eksik gibi.Müthiş bir arayüz ama farklı gelmiyor:)

  21. Şamil Uludağ dedi ki:

    Tebdil-i temada ferahlık vardır. Hem artık daha minimal tasarımlar moda. Gayet şık olmuş, birkaç eksik göze çarpıyor ama zaman ilerledikçe herşey yerine oturacaktır. Temada revizyon candır can..:D

  22. Zekai dedi ki:

    cüneyt abinin sözü gerçek oluyor. çıkıp gidiyorum buradan :D hatta kendi blogumda eleştiri yazısı yazıcam yeni teman için :D hep sen mi yazıcan millete gör bakalım nasıl oluyomuş :D :D :D

  23. Burak GÜNGÖR dedi ki:

    Bence güzel olmuş zamanla alışılır bu haline, yenilik güzeldir.. :)

  24. Arda dedi ki:

    Olmamış mı sanki?
    Eski tema daha iyiydi. Yenilik tabiki de gereklidir ama sanki bu tema olmamış..

  25. tr-bilgi dedi ki:

    caner hayırlı olsun. diğer temayı uzun süre kullanmış olman; takipçilerin için yani bizim için alışma sürecini biraz arttıracak ama güzel bir tema olmuş. kısa süredede cüneyt abiyi görmek istiyoruz :)

  26. Uğur Sağlam dedi ki:

    Abi sanırım bu tema böyle kalmayacak ve sen bu temayı daha muhteşem yapacaksın. Ama beğenmeyenler çoğunluklu gördüğüm kadarıyla. Bana kalırsa sen beğenmişsen hiç önemi yok buna da alışırız zamanla :) Diğer temanın yeri ayrıydı tabii onu isteyenler vs olacak :D Bana kalırsa çok sadelikten gitmişsin biraz daha dekor katabilirsen ve logonu biraz daha geliştirirsen çok daha güzel olacak diye düşünüyorum. Sonuç olarak egonomik bu tarz sadeliği haketmiyor biz dolu dolu temalar görmeye alıştık :) Temanın son halini merakla bekleyeceğim :)

  27. Mert Kahveci dedi ki:

    Doğrusu eskisi çok daha iyiydi, eski temada bi’sürü şeyi sevmiştim. Bu temada da güzel yanlar var, ama eski temadaki güzellikleri esgeçmeseydik keşke. Ayrıca renk çok baydırıcı geldi, ve minimal bir tasarıma girmekle pek iyi etmemişsin Caner abi. Tabi daha iyi değerlendirmek için temanın tam oturmasını diliyorum :)

  28. mustafa dedi ki:

    Bu temayı ben kullanacaktım çok hoş tema gerçekten. Ama blog dünyasında tasarımıyla akıllarda kalan birinin tema değiştirmesi ne kadar yararlı olur zaman gösterecek :)

  29. Salih dedi ki:

    Canerim bazı şeyler eskimez egonomik’te öyle bişeydi eski tema çok iyidi be.Klasikti yani eskimezdi. Daha modern bir temaya geçmişsin, hayırlısı olsun inşallah alışabiliriz buna da.

  30. hasbaly dedi ki:

    Valla hocam ben eski temayı özledim bu tema kullanıcı odaklı değilde sanki seo odaklı bir tema olmuş. Ama sizin siteniz olduğu için sizin zevkinize bağlı kalır zevklerinize saygı duyarım ama ben beğenmedim eskisi daha hoştu hele o header kısmı.

  31. Ercan Şahin dedi ki:

    boyutları büyük olmuş zoom oranını %70e çekince güzel oluyo

  32. Serpico dedi ki:

    Ben Reader’dan takip ettiğim için arayüz marayüz göremiyorum ama yine de hayırlı olsun.

  33. Yusuf Gençay dedi ki:

    Yeni Kabuk hayırlı olsun caner abi …

  34. Cansın dedi ki:

    İlk başta başka bir yere mi tıkladım dedim. En azından Cüneyt abimizi geri istiyoruz .

    Ya bu temayla siteyi gezerken kendimi bir eksik hissediyorum.

  35. Emre dedi ki:

    Cüneyt abinin eksikliği dışında her şey çok güzel olmuş :)

  36. Atakan Kandemir dedi ki:

    Şunları değiştirebilirsiniz;
    1)Son yazılar kesinlikle diğerlerinin üstünde olmalı, klasik blog akışı tek konu tek konu da gidebilir şimdiki haliyle de olabilir ama üstte olmalı. Jquery slider mı deniyor ona, yeni egonomikten merhaba kısmına kullanışlı bir jquery slider koyup, son yazıları ordan 1,2,3,4 sırayla bakabilsek, bunu da otomatiğe bağlayabilsen seni de uğraştırmasa, son yazdığın jquery slider’da 1numara gözükse mesela.
    2)Yorum kısmı sana has olan yorum eklentisiyle olmalı, şu genel kültür sorusuyla yorum gönderilen. Bir de yorum kutusunun çerçeveleri daha koyu ya da daha kalın olabilir. Yorum kutusuna yazdığımız metinde biraz daha koyu olabilir.
    3)Beyaz güzel ama şu anda çok göz yoruyor, google dahi bu kadar göz yormuyor belki. Benim kendi sitemde minimal takılcam diye yaptığım hatayı yapmışın gibi :)
    4)Üst menü yaşam sekmesinde fazla açılıyor. Sayfayı yenilerken üst menüdeki web tasarım üzerine gelince anlık olarak devasa şekilde açılıyor.
    5)Cüneyt abiye’de bir ayar çek, o nostalji güzeldi geçmişle bağı da toptan koparmayalım :)
    6)Kesinlikle daha iyi olacaktır tema ama üstteki kayan istanbul yazısı olsun, cüneyt abi olsun, bunlar gibi bizi kodlarına ve zekana hayran bıraktığın bir iki estantene bulabilirsen yine tadından yenmez tema :)

    kolay gelsin :)

  37. murat dedi ki:

    bir iki senedir üye olmadan siteyi takip edenlerden biriyim görsellik önemli değil mühim olan içerik diyemeyeceğim çünkü görmeden okunmuyor
    kısaca beğenmedim …

  38. Kakarotto dedi ki:

    Son yazılan yazılar anasayfada görmek için aşağıya kadar indim. Bu kötü bir şey, yani eğer biraz daha bulamasaydım “Yeni Egonomik Comdan Merhaba” isimli yazıyı çıkıp gidecektim abi. Son yazılan yazıların en başta görünmesi daha iyi olur. :)

  39. Ozan dedi ki:

    Kaldırın beni bu kabustan.. Üzülerek söylüyorum bunu, halbuki egonomik.com’da neler oluyor sayfasını gördüğümde okadar heyecanlanmıştım ki.. Şu an gerçek olduğuna bile inanamıyorum, şaka olmalı.

  40. Tahsin SUNGUR dedi ki:

    Abi yine seçim senin de.. Portala çevirmeyeydin siteyi iyiydi..

Uyarı: Yorumlarda link kullanmayınız. Link içeren yorumlar otomatik olarak spam kabul edilmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir